Základní škola a Mateřská škola
Nová Bystřice
Projektový záměr - OPVK 3
Na úvod seznámení s projektem číslo 3 důležitý dokument
Základní škola a Mateřská škola Nová Bystřice
Hradecká 390, PSČ 37833, Nová Bystřice
Operační program VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Oblast podpory : 7.1.4. ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Grantový projekt : CZ.1.07/1.4.00/21.3796 MODERNIZACE ŠKOLY POMOCÍ DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
PROJEKTOVÝ ZÁMĚR
1. CÍL PROJEKTU
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Cíl: zkvalitnění výuky prostřednictvím činností využívajících digitální technologie
- podpora aktivit zvyšujících zájem žáků o výuku, vhodná motivace žáků
- zvýšení efektivity výuky prostřednictvím rozšíření vyučovacích metod a forem práce s využitím moderních technologií – vytvoření DUM - práce na PC – testy, prověrky, powerpointové prezentace, práce s interaktivní tabulí - využití programu SMART Notebook - ve všech vyučovacích předmětech (nejen informatika a počítače)
III/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků pro oblast digitálních technologií
Cíl: proškolení pedagogických pracovníků v oblasti využívání moderních digitálních technologií ve vzdělávacím procesu a v profesním životě
- získání znalostí a dovedností k vytváření DUM a jejich zavádění do výuky
2. POČET ŽÁKŮ, KTEŘÍ BUDOU MÍT PROSPĚCH Z ÚČASTI NA KLÍČOVÝCH AKTIVITÁCH
- prospěch ze zaváděných klíčových aktivit bude mít 328 žáků, z toho 193 na 1.stupni a 135 na 2. stupni, z toho 150 dívek – na 1.st. 98, na 2. st. 52
- speciální potřeby (integrovaní žáci) – 2 žáci – 1 dívka na 1. st. a 1 chlapec na 2. st.
(toto jsou informace udávané na základě statistického Výkazu o základní škole k 30.9.2011)
3. POČET PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ, KTEŘÍ BUDOU MÍT PROSPĚCH Z ÚČASTI NA KLÍČOVÝCH AKTIVITÁCH
- na vytváření DUM se bude aktivně podílet 14 pedagogických pracovníků ( z 25), z toho 5 na 1. st. a 9 na 2. st. ZŠ (tj. 60%)
- ověřovat v praxi budou i další učitelé, již se aktivně nepodílejí na tvorbě, ale budou vytvořené materiály využívat
4. VÝSLEDEK PROJEKTU, JAKÁ ZMĚNA NASTANE
- učitelé budou vzdělaní v oblasti moderních digitálních technologií
- zaváděním vytvořených DUM dojde ke zkvalitnění a zpestření výuky
- výuka bude názornější, interaktivnější, originálnější a přitažlivější pro žáky, ale i pro učitele
5. ROZPOZNÁNÍ A HODNOCENÍ ZMĚNY
- vytvořením minimálně 720 DUM (tj. 12 sad), jejich ověřením v praxi a zaváděním do výuky
- kontrolou prostřednictvím hospitací ze strany vedení školy, či vzájemných hospitací mezi kolegy
- prostřednictvím informací pro veřejnost – pedagogickou i nepedagogickou – publicita – webové stránky školy – www.zs,novabystrice.cz , příspěvky do městského Měsíčního zpravodaje novobystřických občanů, případně do dalšího regionálního tisku
- pořízením interaktivních tabulí a práce s nimi
Zpracovaly: Josefa Rykrová, Marika Hauserová